Friday, July 31, 2015

Islamophobia part 2

Sambung cerita semalam....

Itu kisah dah tak ada jalan, fikiran, tapi sibuk nak ngata orang buruk akhlak. Kita dah tau dah barat/sekular ini dipenuhi dengan penzina tegar, lesbian, gay dan janganlah lupa juga orang-orang sakit mental seperti Van Gogh dan Prof Nash Forbes. Dah dah tak payah nak panjang-panjang cerita. Kadang itu kita sendiri lebih tahu dari kamu. Tapi kenapa kita pergi juga sekolah sekular? Suka hati mak ayah sayalah nak hantar saya belajar kat mana.

Itu kisah suka aibkan orang, ini kisah suka berlumba-lumba sebar, share berita buruk. Semalam sibuk cerita harga petrol turun, come pagi rope-ropenya harga petrol turun. Se buka watsap, buka FB, nak tengok ada tak update pasai ini.Tapi haraaammmm. Jua cerita pasal penemuan objek di Madagascar yang mungkin dari serpihan sayap MH370. Pun orang tak suka nak viral kan.

Jadi saya buat kesimpulan, mood rakyat Malaysia yang majoritinya Melayu Islam memang gian sangat nak tengok kegagalan parti pemerintah yang ada pada masa ini. Manusia yang kegianan dan kemarukan ini memang amat mengerikan.


No comments: