Friday, May 8, 2015

Menilik si "R" part 2

Sebenarnya saya tidak pull Abang Gee's leg bila saya kata R is for Rafizi. Siapalah ada nama R di kem pembangkang yang dikenali ramai? Tapi apa salahnya Rafizi? Satu orientasi seksualnya menjadi tanda tanya kerna dia masih single... ada desas-desus kata dia tu "jambu" atau orang sini panggil donut.

So, kalau dia donut pun apa masalahnya. Anwar pun biseksual apa? Dan jika ko fikir ada aku kisah? Kita ikut suara majority. Malangnya walau mereka dapat undi popular, tapi masih kita tak dapat berPMkan beliau kerna sistem kita tidak bersandarkan kepada faktor tersebut.Soalan sekarang, adakah majority kisah?

Saya ada berborak-borak dengan kawan yang lebih muda, gen X, Y??? Kami sampai kepada pemerhatian yang begini, di University golongan ini yang menonjol, di tempat kerja pun sama. Rajin, kerja kemas dan jarang bersungut. Salah seorang dari mereka (perempuan, nih) kata, hmmm "kalau dia stay rumah kita, habis dikemasnya rumah kita, balik clear"...cantikkk. Ringan tulang.

Saya sendiri ada men"curi" laporan yang ditulis oleh mamat donut ni, wah. Bahasanya bagus, kemas tersusun rapi.  Kebetulan semasa saya belum ditempatkan di mana-mana lagi saya kena duduk di Putrajaya selama sebulan. Mereka dudukkan saya sebelah partition dengan dia. Ko boleh dengar dia menaip....laju. Dia ceria, tak sombong, senyum selalu dan tak banyak cakap. Tak banyak cakap bukan bererti dia pendiam, jika ko pinta pandangannya dia sangat petah berkata-kata. Ideanya tersusun kemas.

Semasa bikin Diploma dulu, dahlah Melayu ni macam makluk terancam, sedikit sangat bilangan kami, yang straight selalu tuang kelas terutama kelas pagi, tapi yang itu-itu rajin macam tak pernah skip class. Jadi....siapa rajin dan berkebolehan bukankah dia yang sepatutnya kehadapan? Kata meritokrasi...



Sekadar gambar hiasan sahaja... 

No comments: