Tuesday, February 10, 2015

N3 GILA YANG PERASAN

Dah lama rasanya tak mengumpat iye… semalam adalah hari sedih buat ramai kawan-kawan saya. Saya sebenarnya on-line aje berkawan dengan Anti-Anwar, Anti-PKR segala bagai. Off-line rasanya semua kawan-kawan saya pencinta DSAI, baik dari sekolah Menengah, tingkatan 3 dulu, masa itu DSAI kita punya Menteri Pelajaran??? Pendidikan…sampailah kini. Baik Cina mau pun India, Melayu apatah laginya semua cinta, semua sayang sama DSAI, kecuali saya yang berkecuali…

Itu perkara normal bagi insan artistic berjiwa bebas dan merdeka, yang sangat kreatif lagi berbakat besar ini, kita tak suka ganas-ganas, bakar sana-bakar sini, kita tak berapa terkarenlah. It is very un-me, it’s very un-us… prasanlah tuuuuu. PENIPU…. Cer cer tanya exSAMURA SPM 90, terutama yang lelaki. Mesti mereka gelak guling-guling punya kalau mereka terbaca statement perasan jobo-gedik tahap dewa ini.

Jadi usah nak perasan sangat, mari kita berbalik pada cerita kawan-kawan kita. Semalam adalah hari sedih untuk kawan-kawanku. Sedih sampai ada yang tak boleh terima kenyataan, dan mula bercerita wali, nabi, pejuang Islam pun kena penjara, menyedapkan hati dan perasaan sendiri, lah tuuuu. Wali, Nabi, HERO pejuang kebenaran semua kena penjara, DSAI kena penjara, deduksinya DSAI HERO/IKON Islam yang diinaya. Lalu sebagai seorang saya yang sangat faham bahawa manusia tika dirundung duka, hanya mau dengar perkataan yang mereka mahu dengar, saya pun bermulut manis, walau seluruh hati saya meragui kata-kata saya sendiri, merasai yang cerita yang saya petik dalam percakapan saya ini hanyalah sebuah israilliyat tapi saya dengan penuh yakin tanpa rasa sedikit pun bersalah menghamburkan kata-kata ini;

“5 tahun bukannya lama pun, pasti keluar nanti tuhan akan bagi mukjizat, Anwar muda remaja semula seperti sama seperti mukjizat yang dikurnai kepada Siti Zulaikha, satu ketika dulu”


Dan saya percaya ramai akan mengaminkan kata-kata di atas dan mendoakan kesejahteraan dia yang telah dikurnai ilham semanis itu. 

No comments: