Monday, February 23, 2015

my GAYBOIFREN vs her GAYHUSBAND

Seorang pengarang/wartawan berbangsa sikh kata, gay bukanlah ancaman kepada keselamatan Negara. Memang saya setuju dengan kenyataan itu. Bahkah saya ada kenalan pondan yang seluruh tubuh sudah berubah jadi perempuan. Bahkan dia adalah kawan bikin-bikin gubahan hantaran pengantin saya.

Saya ini suka bikin bunga, tapi bab gubah-gubah memang boleh, tapi bikinan saya tidak sekemas dia, jadi kami pun bergabung tenaga. Dia rajin. Rumah dia kemas gila, kalah anak dara. Saya ini malas sikit. Dan berkat berkawan dengannyalah saya jadi rajin sikit, pun taklah serajin dan sekemas dia. Saya selalu jadikan dia sebagai inspirasi untuk kemas dan teratur.

Tapi kes kawan saya tak sama dengan gay yang dimaksudkan dalam tulis wartawan sikh ini. Kawang saya memang gay, sedangkan watak yang dituliskan dalam artikel ini adalah gay yang tak mau mengaku gay. Nope, saya tak rasa dia mental, dia tau dia gay, tapi dia terpaksa menafikan ke”gay”an dan terpaksa berlakun watak  pemimpin anugerah tuhan demi orang yang dia sayang.

Itulah aje bezanya my gayboifren dengan her gayhusband……


(disclaimer) Cerita ini hanya rekaan tak ada kena-mengena dengan yang hidup atau mati.

No comments: