Saturday, October 25, 2014

Kurang Perhatian

Bukanlah kekurangan perhatian, kadang tu perhatian dah cukup melimpah ruah, tapi perasaan kita aje yang rasa kita sepatutnya dapat lebih perhatian. Jadi kita pun buat perkara yang bikin orang perhatikan kita.

Sebenarnya saya malas nak tulis balik pasal kecoh-kecoh pegang anjing yang terjadi baru-baru ini, tapi dah nak kata tiap-tiap hari dok tengok muka anjing, saya pun tertanya-tanya kenapa anjing? Kenapa puak-puak ini gemar sangat singgung perasaan orang. Dah tau orang akan marah, nak juga di bikinnya.

Kita kalau dah tau orang marah, kita diam ajelah ye, tapi dia nie, ada-ada aje. Ada yang mencadangkan yang mereka ni nak mengubah Malaysia. Jadi republiklah tu. Saya ada berkenalan secara online dengan ada sorang mamat tu. Dia kata, sepatutnya Malaysia ni bukan yang ada ni yang pegang, tapi yang patut pegang ialah keturunan dia. Kita yang tak pandai ni terus hukum yang budak ni syiah. Tak kisahlah syiah pun, saya pun tak nak kondem syiah lebih-lebih, walau memang saya ada perang besar dengan budak tu tapi selebihnya saya iyakan aje budak tu sebab ayah (Pak long) saya kata, dalam banyak-banyak Syiah, ada satu Syiah betul.

Saya takut saya terkondem Syiah yang betul. Syiah betul yang satu itu, dari keturunan Ahlul Bait yang telah terdoktrin dalam Quran akan kesucian mereka, doa mereka mustajab, kita juga nantinya dapat TULAH dapat KARMA dapat BAD OMEN,kan kalau kita berbantah-bantah bergaduh dengan mereka. Tapi kalau Budak baju kunin nialah weh, ajak kita peluk anjin, ...hmmm ade aura TULAHka.... aura BAKO Darah, tu adalah heh.


Budak ni memang kalau dia jiran saya, memang saya dah sekeh-sekeh dah. Lantaklah lepas dia nak report polis, tangkap masuk wad mental, pun tangkaplah....janji hati saya puas dapat menyekeh dia.


The problem with budak macam ni, dari segi tarikan biologinya tak lah seberapa tapi mereka punya taste sikitlah punya tinggi...perfactionist paling cikai pun Nealofar. Dan barang diingat pula, wanita ini dalam bab-bab biologi mereka ada six sense, macam Angelina Jolielah gitu. Dia pandang muka Brad Pit, aje deria sensitivenya dah bagi signal..."saya nak ada anak dengan Brad Pit/ saya nak Brad Pit membuntingkan saya"  Kembar-kembar yang iras-iras Neolofar, saya harap korang pandanglah kat mamat sendu ni. Baik, berbudi, semuanya dia, apa ajelah,kan. Berilah perhatian pada mereka. Iye benar sekali pandang bukan rasa nak  terbunting, rasa nak termutah adalah,kan...tapi pandang lah, lagi dan lagi dan lagi....ha ha ha....

Apa? mulut dia macam longkang? Betul-betul-betul, setuju, setuju, setuju (tengok muka dia aje,kan otak kita dah terbikin "hasty generalistion" jahat, hah kalau tak betul,kan dah fitna, tu, dosa dosa dosa, besok mati, masuk neraka, dapat siksa)...that because ko tak cium dia, kalau kena cium senyaplah tuh.

No comments: