Monday, August 11, 2014

TEMPAT BARU

Alhamdulillah saya sudah 2 minggu saya bertugas di tempat baru. Ya. Mak masih bebel tapi syukur busu sokong saya. Minggu lepas semua saya kira ok bila mak suruh saya sewa lori dan pindahkan barang-barang dan saya beritahu dia yang saya tidak bercadang untuk berbuat demikian. Saya minta dia doa agar saya berjaya dalam temuduga W27 akan datang dan moga di tempatkan di bandar.

Mak bukan tidak suka saya bertukar angin, tapi pada dia bila saya di tempatkan jauh dari pusat bandar, mak jadi risau. Itu sahaja.Apa pun saya jadi sedikit lega. Dia juga sudah setuju untuk mengikut saya pada minggu hadapan. Bila dia sudah tengok Bandar Seri Jempol ini, saya kira dia akan tidak banyak susah-susah hati lagi.

 II)

 Saya tonton drama hantu selfie cerita pasal orang gila bunuh kawannya. Si gila itu sakit skitzo... kawannya itu pakar sakit jiwa. Saya tidak rasa apa-apa pun pasal cerita tu. Pengkarya bebas untuk mencerita, menberitahu perasaannya terhadap pesakit seperti saya. Dari mata skrip pengkarya, pesakit seperti saya terdiri dari golongan orang kaya, suka hidup berfoya-foya dan digambarkan sessi pesakit/ perawat... pesakit baring di sofa mahal, perawat pula mencatat apa yang diluah pesakit. well kita ada pesakit bangsawan yang bernama Nash Forbes yang selalu jadi penguat semangat saya....dalam movie pasal Forbes, tak ada sofa kulit mewah, tak ada itu semua. Pengkarya beri gambaran positif terhadap pesakit. Ia beri saya harapan untuk berjaya.

No. Idaklah saya berangan mau rangkul hadiah nobel. Tidak. Saya tidak pernah berangan sejauh itu. Graduat dalam ijazah pertama pun saya sudah cukup suka, dah. Dapat naik pangkat 27 itu bonus, walau setelah 4 kali pergi temuduga dan gagal, sejujurnya saya kata saya agak putus asa untuk mencuba untuk kali ke 5. Tapi Insyaallah come 2015, saya percaya berdoa mak, saya akan bersemangat kembali. Insyaallah.. oh yeah... saya bercadang untuk selfie bersama doktor "on my next appoinment" pada Disember nanti. Itu pun kalau doktor izinkan.

Saya juga mau tangkap gambar banyak-banyak hospital saya dan upload di blog ini, jika diizin doktor/pihak hospital. Percayalah, ia langsung tak macam yang digambarkan dalam cerita hantu selfie. Selamat hari raya.

No comments: