Tuesday, April 29, 2014

WILD and BLACK


Dah 2, 3 kali gak saya lihat update-update dari kawan FB wanita saya yang bercakap pasal wild and the longing to be wild till the end of their life???

Yang menulis tu bukanlah dia wild, atau saya tak kira yang dia tulis itu untuk kawan dia yang wild, tapi untuk dirinya sendiri yang dia rasa ada “sisi gelap” nya yang tersendiri. Oh don’t get me wrong, maksud saya gelap ialah gelap itu gelap, gelap, sebanarnya tak gelap, tapi menjadi cemuhan pada masyarakat kita yang terkenal dengan budaya sopan santun ini.

Contoh kawan saya yang mula mengupdate status sebegitu ialah seorang yang suka berbasikal. Ha berbasikal itulah yang pada dia yang dia rasa kita kata dia wild, walau kita tak kata, tapi mesti kita tau ada yang mak joyah terover concerned yang akan kata…"gelinya mak tengok anak dara berbasikal-berbasikal iniiiiiiii. Nanti tak ada lelaki yang nak masuk meminang anak mak ini tau!"….Gitu-gitulah. Tapi berita baik kawan saya sudahpun mendirikan rumah tangga, 5 bulan yang lalu. Wah Mardhiah bagusnya kamu siap ingat lagi bila dia kawen…Mana buleh saya lupa sebab dia baru upload gambar dia potong kek kata 5 bulan berlalu sudaaaaa…

Semalam bila ada seorang yang somebody dalam dunia tulis-menulis kita (seorang pemikir, iya pemikir aje yang layak menulis di penerbitan milik Negara Malaysia, tau) tulis benda yang agak-agak sikit lebih kuranglah, macma tu ehmmmm…ehmmm…..ehmmmm…. itu satu plea pada jejaka bujangan di luar sana tau!

Bukan mereka wild, (sewild pelantun idea asal, iaitu sebuah kerekter fiksyen dalam sitcom HBO....btw, kerekter fiksyen tu wild ka...nantilah eh, kita tulis panjang-panjang pasal dia) tapi tolong faham, “please terima kami seadanya”

Tapi harus juga diingat ada orang yang merasakan dirinya bukanlah dijadikan untuk run wild, tapi to adore and obey.  Betapa, pun kadang itu kita rasa dia sangat plastic. Kita seram-sejuk dengannya…eh dia ni bukan boleh caya sangat, depan ko dia kata ok, belakang ko dia kata ko not so ok, infact dia kata dia merana kerana ko…haaaaa, kan gitu,kan takuuuuuutttt sayeeeehhhh. Infact dia heboh bersiaran yang ko Perempuan Psiko kuat berangang!!!! 

I do have this bahaya kinda of friend, perempuanlah, takkan la lelaki, kut. Tapi kalau ko jujur, ko tak pernah ada menyimpan hidden agenda. There’s nothing to be worry about this kinda of people. Sometimes, yeah you do feel that he or she macam menikam ko dari belakang, (he or she sama naik memburuk-burukkan ko di hadapan ko punya haters) tapi percayalah, yang di dalam hatinya dia tau ko seorang yang tak pernah pandai berblack-hidden agenda.

Apa jadahnya black hidden agenda pun ntah….baru sejak dua menjak kenal dengan budak-budak blogger inilah saya dapat perkataan black hidden agenda. Jika betul ada, seeloknya jika kita rasa ada macam itu, as long as dia Islam, tak kisah lah dia gay ka, kalau dia tak berbangga menunjuk ke “gay” an dia. Menguar-uarkan ke"gay"an dia  dengan mengupload video dalam youtube “I'm gay I OK”,  I think ayat Quran yang menyeru kita untuk saling kenal mengenal dan buang sangka-sangka buruk itu masih applicable pada dia…

Eh kakak ko pekak buta ke hapa…? Ko tak Nampak buku-buku dia sapa yang publish? Ka ko dah jatuh angau pada dia? Gasak kolah adik ku sayang yeah…kalau dia ada black-hidden agenda pun atas ko,lah…akak kerani kecik, apa barang dia mau berblack agenda dengan akak,kan.

No comments: