Tuesday, March 18, 2014

DAKWAH



Rajan Mathew ni dulu memang selalu antar emel secara berkala berpunca dari sebab kemungkinan saya ada terklik benda alah yang salah tika melayar internet. Memandangkan emel Si Rajan ni memang ada ruang untuk sort of like unsubscribe but not like normal unsubscribe yang biasa-biasa kita bikin. Saya pun dah buat benda alah tu, cuma semalam dapat emel di atas.

Saya sudahpun membalas emel ini dengan mengatakan saya akan buat report kalau dia teus berdakwah kepada saya. Berdakwahkan agama lain kepada penganut Islam adalah satu kesalahan di Malaysia ini.

Tapi sebab dia orang ni dah miang sangat nak berdakwah,kan, mari saya khabarkan sesuatu. Agama saya mengajar, salah satu tanda orang yang disayang tuhan adalah orang yang disayangi rakan dan taulan. Orang Islam yang menyendiri adalah orang Islam yang dicondongkan hatinya oleh Allah untuk menyendiri bukannya terpaksa menyendiri kerana kerana dibenci.

Andai anda merasakan dunia membenci anda, apa yang perlu anda buat ialah selidiki puncanya. Tanyakkan orang yang dekat dengan kamu kenapa. Ibu bapa kamu ialah orang yang mustahil membencimu walau macam mana teruk, pun kamu. Dan merekalah yang paling kenal kamu dan tau kenapa kamu dibenci/disisih. Jangan jadi gila membela-diri, menafi kekurangan, sekerasnya dengan percayakan yang kamu itu sudah diambil tuhan kerana kePERFECTan kamu setara nabi yang maksum. Takut nanti kamu dapat penyakit delusi grandeur.


No comments: