Tuesday, August 27, 2013

Azam saya

“awak sibuk uruskan orang kawen, awak sendiri tak kawen” kata dia semacam ntahlah. Apa perasaan dia terhadap orang-orang macam kami, tidak beranilah untuk saya menekanya.

“awak memilih, nih”….kata dia lagi seolah perbuatan memilih itu merupakan perbuatan yang salah yang haruslah dihentikan segera. Bersegeralah berhenti memilih, bersegeralah bikin anak ramai-ramai, sekarang.

Iya saya memang benci dengan mereka-mereka yang tak boleh terima orang yang pilih untuk hidup bersendirian dari hidup bersama dengan orang yang tidak memiliki predetermine krateria sebagai pasangan hidup . Seolah untuk jadi baik, untuk diterima masuk syurga, kita mesti  berkahwin dan punya anak, tak kisahlah jika pasangan itu tidak memiliki ciri-ciri khusus yang telah kita tetapkan.

Saya bertanya lagi pada diri…jahat kah aku, baik sangat ka dia tu? Nehhh…mana ada, rasa sikit lebih kurang aje macam aku. Saya akan pastikan yang saya akan lebih baik dari dia...

Itu azam saya untuk hari ini.


Azam hari seterusnya, saya akan menyelami perasaan dia terhadap orang seperti kami. I'm going to asked her...apa salahnya kalau saya mau terus simpan senarai ciri-ciri yang mesti ada pada calon pasangan hidup saya? Akan saya tuliskan apa respond dia…seek to understand, apa nak buang list itu? NO WAY! :)

No comments: