Wednesday, May 2, 2012

Cikgu???

Saya kenal kewangan sejak awalan usia 20 lagi, saya rasa saya on the right track, dan saya amat berharap berjaya dalam temuduga akan datang. Jika berjaya bererti one-step-a head. Lepas ni bikin degree, lepas tu professional, then wallah...MIA membership sudah sangat berada dalam genggaman itu. All I need now is to pray hard, browse and read article in JAN's website and asked friends for tips for this coming interview.

Tetiba ada orang menasihati saya akan tukar bidang dan saya jadi sangat sakit hati yang teramat. What's wrong with this people heh. Remember dulu ada saudara yang sarankan saya bertukar kepada undang-undang. If I got the chance to see this person today, (sebab dia kata dia akan berada di Pejabat kami sehingga Jumaat ini, hari ini saya tak dapat nak berkurang hajar sangat sebab ada ramai orang) saya mau tanya begini "hallo muka aku ni tak de tokoh jadi profesional ka"

Saya ni, kan lagi orang suruh tukar-tukar lagi saya berazam nak stick dengan yang ada ini, sampai berjaya. GERAAAMMMM, GERAAAMMMM GERAMMMMMM sangat-sangat nih. Kok iye pun ko nak suruh aku tukar bidang, tunggulah aku interview dulu, tunggu result interview pada 16/7 ni, hah ko suruhlah, tapi aku tak akan mau tukar pun...saya sudah tekad kalau gagal pun, saya lebih rela pencen Pembantu Akauntan dari dengar cakap-cakap orang yang ntah-hapa-hapa tah. Gila apa dah tua ghayut ni nak tukar-tukar bidang.

Memanglah saya tau bidang ini saingannya sangat sengit, usaha mesti ada. Doa dan usaha insyallah takkanlah Allah langsung tak mendengar doa saya, kan. Kalu dengar cakap orang memang kita memang kita sakit hati memanjang.

oklah pen-off dulu, kita dengar dulu apa hujjah cikgu ni pasal accounting, kenapa, apa jahat, apa tak kenanya pasal bidang ini, kenapa nak switch-switch bidang, apa bagus sangat ka jadi cikgu, mengajar tu? Apa kalu jadi warga Audit Negara, atau Akauntan Negara tak bule mengajar ka? Apa dah. eish, sakit hati aku tau!

No comments: