Wednesday, September 7, 2011

Selamat hari raya &Thankyou


Sebagaimana tajuk blog ni “I’m talking to myself” memang purely blogging/writing for pleasure. Dulu saya  tuleh kat kertas, lepas tu sepah-sepah. Bila ada orang cadangkan saya blogging, kira lagi ok, tak bersepah. Impian dan harapan pasal blog ni memang tak adalah. I don’t expect to generate money out of blogging walau pun semasa di MMU dulu memang ada belajar kaedah-keadah, langkah-langkah untuk membuat duit melalui aktiviti blogging.

Sebenarnya saya tak perasan pun blog ini ada pengkomen. Cuma bila baru-baru ini blogspot cadang saya cuba interface baru, saya terkejut bila tengok ada pengkomen. Dan yang lebih mengejut/mengujakan Jamil Kuching pun ada meninggalkan komennya di sini. Iya terima kasih Jamil, saya tak sangka tulisan saya menarik perhatian saudara.

Dan saya memang menghargai cadangan positif agar menggabungkan diri dengan groupie blogger pro-establishment. Saya sangat teruja, dan memang niat hati tu satu hari memang saya, memanglah ada rasa juga nak berjumpa dengan blogger-blogger yang korang cadangkan. Niat hati kalu diizin tuhan.

Tapi orang kata tengoklah dulu, saya ni bukannya rajin sangatpun. The main obstacle, I don’t feel good jumpa orang ramai. Malu, segan, macam-macam rasa ada. Memang saya minat politik tapi orang kata saya kerja dengan kerajaan, memang tak de masalah pun kalau saya nak join politik pun, tapi orang kata politik ni bukan benda main-main, dan bukan juga hobi.

Lagi satu untuk pemerhati yang mencadangkan saya “mintak tolong” geng blogger lain, memang saya sangat suka dan sangaaaatttlah teruja bangeeet, tapi saya nak bagi tau saya ni berkerja makan gaji, Ada juga rakan sekerja saya yang penyokong kuat PAS, PKR. Jangan kamu fikir kita semua penjawat awam ini penjilat, pencacai UMNO. Ayah (Pak Long) saya penyokong kuat PAS. Saya dah cuba sehabis baik untuk tidak menyinggung kawan-kawan pro-pembangkang.

Menerima cadangan pemerhati yang memberikan komen positif terhadap tulisan saya memang orang itu  one step towards menggapai impianlah. Penulis mana yang tak bermimpi ada pengikut, ada peminatkan. Penulis kalu ada pengikut barulah boleh dipanggil penulis, kalu macam saya ni, bulelah juga digelar penulis, penulis siok sndri he he he…

Namun dengan penggabungan/linking to blog-pro-BN, belum tentu rating blog ini naik mencanak, itu satu kaedah yang boleh diguna pakai aje, tapi yang pasti kalu saya buat macam itu, yang pasti, aduh saya, sungguh, saya keberatan, yang pasti saya akan bikin kerja saya makin susah, saya ni kalu bule tak mau berkonflik dengan rakan sekerja yang sehaluan dengan Jamil Kuching. Dan saya juga tidak mau bikin ayah saya makin kecewa dengan saya.

Saya sebenarnya agak-agak aje yang ayah akan kecewa, walau sebenarnya saya rasa ayah tak kisah kalu saya nak masuk terus jadi ahli UMNO pun…Namun amaran, kata-kata “kakak” saya lewat kami makan-makan berbuka Ramadhan yang lepas agak mengilukan.

Kakak cakap “ko kalu ikut Datin, pasti ayah tak ngaku ko anak”

Dalam dunia ini silaturrahim tidak boleh ditukar ganti dengan wang ringgit. Tak pelah kalu stakat blogging suka-suka siok sendri tak de orang kenal pun, yang penting saya tidak menyinggung/mengecewakan hati ayah(pak long) yang banyak bersusah-payah menjaga, mendidik dan membersarkan saya.

So for those who read this blog, memang saya gembira dengan kunjung korang semua dan terima kasih banyak-banyak saya ucapkan dan Selamat Hari Raya

No comments: