Saturday, March 5, 2011

KITE vs DEME

Ada juga orang yang suka kalu Malaysia end-up macam Tunisia dan Mesir. Kalu kita skeptical kata “buleka”, mereka akan meroyan tuduh kita ntah-apa-apa tah pun ada. Itulah gelagat orang yang taksub nak menang, tak moh kalah. Kalu dah sah kalah pun masih mau menafikan kekalahan dan lebih rela hidup dalam penafian yang panjang. Tak kisahlah, kita pun sbenarnya tak moh gaduh-gaduh dengan oghang mace itu…

Tapi tu dah nak kata saya ni hapa eh…jahat/jaki/hantu/jembalang??? 2x5nya aje tak moh kalah gak, saya nak tayang juga hujah-hujah saya untuk menyeport opss menyokong ramalan saya yang mengatakan Malaysia tak akan mengekori Tunisia dan Mesir. Malaysia tidak ada dalam set domino Tunisia dan Mesir. Bukan saya mau menafikan kemungkinan Malaysia tumbang melalui cara itu. Ya Malaysia bisa saja tumbang, tapi rasa dalam masa terdekat ini idaklah agaknya. Kalu memang sudah tertulis di Loh Mahfuz BN tumbang cara itu juga, bukanlah gerakan tumbang menumbang itu diketuai dengan pesona-pesona/pemuka-pemuka yang ada kini.

Orang yang nak lead gerakan itu kenalah setaraf macam Qardhawi…yang menggerakkan gelombang rakyat yang ada sekarang ni kalu nak kerja-kerja korang “menjadi” kenalah tiru macam Qardhawi, cara dia bercakap, cara dia beramal, pendekata segala-gala lifestyle dia korang kena tirulah gitu. Ini kalu korang melenggok gaya Shah Rukh Khan, Ranee Murkhaji, Siti Nurhaliza, Remy Ishak, Tiz Zaqiyah, aleh-aleh nak dapat macam Tunisia, macam Mesir, memang payahlah nak dapatnya. Dari melenggok gaya selebriti yang saya sebutkan ada lawa lagi lenggok gaya Mercedes…

Meh kita tengok hujah saya dulu. Gambar2 tu saya curi di sana dan sini tanpa izin sebab saya tau tuan punya gambar tu baik2, pemurah dan tak kisah saya tayangkan gambar diorang saya abadikan dalam blog saya:-

No comments: