Saturday, August 28, 2010

Fikirkan yang indah-indah saja

Browsing baca-baca pasal politik, saya terbaca akan ketidak-fahaman, atau ntahlah eh….bengang could be? Kebengangan seorang blogger PAS, yang bertanyakan “kenapa takut sangat kalau kuasa jatuh ke tangan PKR?”

Well I’m not a politician, langsung tak ada ilmu politik. Cuma ada pengalaman kewangan dan perakaunan itu sahaja. Pengalaman menerbitkan rasa gelisah, hunches, bad one. Bad one. Bad feeling that pakatan especially PAS people don’t know, or do not have the slightest idea on modern administration, and they also too naïve into believing that Muhammad way of administration can still be applicable in this complex modern world.

After reading an article on the about Maverick, then I’ve change my mind. Well, let's the Maverick do his or her job. I've come into this conclusion long ago. We are in the system, we know what is possible and what is impossible, sometimes impossible element stopping us from going on further, however this Maverick are clueless about the system, may be can run it better then we do.

Besides they always claim that they know better then us, to the point that they know where we live after we die. Haven or Hell. They always make such an impossible demand such as "berikan saja kewangan ini pada orang agama, mesti selamat, aman dan tak ada kecoh-kecoh".

Saya pun tak nak rebut-rebut, tak nak susah-susah hati. Saya pun tak reti, saya malas nak belajar sistem ustaz-ustaz. Jadi sebelum sistem kafir ini hapus sama sekali, kita carilah kemahiran lain yang tak berkonflik dengan ustaz-ustaz ni semua, salah satu darinya ialah jahit-menjahit, masak-memasak. Actually ada banyak pintu rezki kat Malaysia ni. Cuma mau dengan tak mau aje.

Namun saya optimistik, kalau bertukar kerajaan pun, sistem tak akan berubah secara mendadak dalam sekelip mata. Lambat lagi tu nak berubah. Selagi kapal "over my dead body" tak sink, saya percaya tugas kewangan tidak akan diserahkan kepada orang agama. Insyallah sampai pencen pun nanti, sistem tetap macam yang ada pada hari ini. Itulah yang selalu saya doa-doa dan minta dalam solat saya. Bukan saya menolak atau bencikan Islam. Tidak, saya ni anak tunggal, tak de sapa yang akan menjaga, saya ketika saya tua kelak. Jadi duit pencen tu ajelah untuk bekalan duduk kat rumah orang-orang tua nanti.



ii)

ok let us think about logic programming. Ha ha ha something totally different from accounting. Well when you constantly do house-keeping in your brain by deleting unnecessary file, like worrying thing which is not to be worried at all, you have more space absorbing and learning new thing.

Wat is it with logic programming… let me think…ops, I left my notes in the lab??? Masyallah, teruknya.

No comments: